وبلاگ

چند نکته برای افزایش اشتهای کودکان

Appetite_changes

افزایش اشتها در کودکان تا حدودی مشکل است ، به خصوص اگر آنها غذایی که می خورند  را دوست نداشته باشند. با این حال استرس نداشته باشید، راه هایی برای افزایش اشتها و بهبود این مسئله وجود دارد.

 

صبحانه اجباری

خوردن یک صبحانه خوب و سالم برای افزایش اشتهای کودک شما بسیار ضروری است.یک صبحانه متعادل و خوب ، بعد از خواب شب ، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و بدن را برای کار کردن در طول روز آماده می کند.اطمینان حاصل کنید که صبحانه یک وعده غذایی اجباری در خانواده شما باشد. این یک فرمول آزمایش شده است که حتما باید آن را امتحان کنید!

 

هر دو ساعت یک بار خوراکی را برای کودک آماده کنید

سه وعده غذای استاندارد در طول شبانه روز ممکن است به انداره کافی کودک را ترغیب به خوردن غذا نکند ، شما می توانید در فواصل زمانی مشخص مثلا دو ساعت یک بار خوراکی مختصری را برای کودک خود آماده کنید

 

اسنک ها وعده های غذایی هستند

اگر بخواهید اشتهای کودکان  را بهبود ببخشید ، اسنک هایی که انتخاب می کنید باید به اندازه وعده های غذایی دیگر خوب و مفید باشند. به جای کلوچه و کیک، ساندویچ را پیشنهاد کنید به جای یک چیپس، پیشنهاد استفاده از غلات به کودک دهید.از جایگزین های سالم برای میان وعده ها و تغییر اشتهای کودک خود استفاده کنید.

 

از شیر به عنوان وعده غذایی یاد نکنید

بسیاری از کودکان که کم  اشتها هستند، از چیزی که می توان آن را “مشکل شیر بیش از حد” نامید، رنج می برند. هنگامی که کودکان  شیر  مصرف می کنند ، اشتهایشان را برای وعده غذایی بعدی از بین می برند. لبنیات را به شکل دیگری مانند پنیر، ماست یا کرم به آن ها معرفی کنید.

 

غذاهای مورد علاقه کودکان را به آن ها پیشنهاد دهید

برای برخی از کودکان با اشتهای کم، فکر کردن در مورد جنبه های خوب غذا  ممکن است کمی  مشکل باشد. اگر این مورد فرزند شما وجو دارد ، می توانید ابتدا غذاهای مورد علاقه او را برای به دست آوردن متابولیسم بدن او در آشپزخانه درست کنید

 

استفاده از ماست را فراموش نکنید

استفاده از ماست  حتما باید در برنامه غذایی کودک گنجانده شود. این یک محصول لبنی با پروبیوتیک سالم و کلسیم است که برای اشتها و ایمنی بدن کودک بسیار مهم  خواهد بود.

 

اگر دمای بدن بچه ها بیش از حد گرم باشد، کمتر غذا می خورند

بله درست است! اگر خانه خیلی گرم یا خسته کننده باشد، اشتها کاهش می یابد. صندلی یا میز صندلی فرزند خود را در نزدیکی یک پنجره باز قرار دهید تا هوا تازه وارد شود. شما تغییر را متوجه خواهید شد.

 

مصرف روی را افزایش دهید

روی به ایجاد اشتها بیشتر کمک می کند. سبوس گندم، آجیل بادام زمینی و دانه کدو تنبل برای بهبود سطح روی در بدن بسیار مفید است. سعی کنید این را در وعده های غذایی یا تنقلات کودک خود ترکیب کنید. همچنین برای مصرف  مکمل های روی به دکتر خود مراجعه کنید.

 

 ترجمه : نشر زنبور

نوشتن دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شما ممکن است از این برچسب ها و خصوصیات HTML استفاده کنید:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>